آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
طرز کار آبنما

طرز کار آبنما

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ما نحوه کار و شیوه انتخاب آبنما را کامل و به صورت تکنیکی و تجاری توضیح می دهیم. هنگامی که تصمیم به خرید آبنما برای شما قطعیت پیدامی کند، نیاز به مشاوره در رابطه با پروژه خود دارید. در این مقاله درباره تنظیمات فیزیکی و موضوعات فنی صحبت خواهیم کرد تا شما عزیزان دید کلی نسبت به آبنما داشته باشید. مراحل کلی برای توسعه‌‎ی فنی و اجرایی یک آبنما به ترتیب زیر است :

طرز کار آبنما

 

طرز کار آبنما

 

نازل فواره

نازل فواره از اجزای مهم آبنما می باشد. برای شروع به کار نیاز داریم تمام مشخصات فیزیکی آبنما را بدانیم. مشخصاتی مثل تعداد، نوع، محل، ارتفاع و زاویه خروجی از تمام جهات آب‌ها. در یک آبنما سایبرنتیک ترتیب نازل‌ها یا همان محل خروجی آب بسیار مهم می باشد. به همین دلیل ما می‌توانیم یک یا چند رقص آب برای آبنما تعریف کنیم. در آبنما انواع نازل ها فراوان می باشد. نوع نازل های به کار رفته در آبنما اهمیت بسیار زیادی در تنظیمات فیزیکی آبنما دارند تا آن‌جا که کیفیت نهایی کار با نوع نازل انتخاب شده و قیمت آبنما رابطه‎ ای مستقیم خواهد داشت.

 

قیمت آبنما

قیمت آبنما

 

پمپ ‌های آب

 پمپ های آبنما شامل مواردی هستند که بسته به نوع آبنمای موزیکال، پمپ‌های خشک و پمپ‌های شناور انتخاب می‌شود. خروجی یا نازل‌هایی که توسط پمپ ها تغذیه می‌شوند، در توسعه و زیباتر کردن آبنما و رقص آب ضروری هستند. باید تعیین شود که آیا پمپ‌ها توسط یک مبدل فرکانس کنترل شوند یا مستقیما شروع به کار کنند. اگر می‌خواهیم جت‌های آب کنترل شده و شروع صعودی مستقیم داشته باشند، یک فرکانس را انتخاب می‌کنیم. در حالی که این مسئله مهم نباشد با یک پمپ مستقیم شروع می‌کنیم. این ابزار بخش الکترویکی ساخت آبنما را ارزان می کند. همچنین از پیچیدگی و سردرگمی برنامه‌نویس می کاهد. چون مبدل‌های فرکانس قیمت بالایی دارند و از عوامل تاثیر‌گذار بر روی قیمت آبنما مخصوصا آبنمای موزیکال هستند.

پمپ ابنما

دریچه‌های شوفاژ

ما باید تعیین کنیم که کدام یک از نازل‌ها توسط دریچه‌های سوپاپ کنترل می‌شوند. این موارد جهت آب و در نهایت نحوه رقص آب را تعیین می کند. هر نازل دریچه الکترومغناطیسی خود را در حالت ایده آل باید داشته باشد.

 

 طرز کار آبنما

 

نور چشمه آبنما

نور چشمه آبنما و روشنایی نیازمند رعایت نکاتی می باشد. در وهله اول تعیین نوع چراغ‌های شناور از بین چراغ‌های LPE سفید یا RGB یا رشته سفید و یا رنگی می باشد. با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر دو مورد از فیلتر ها استفاده خواهد شد.

انتخاب چراغ‌های زیر آب، امکان سنجش نور و روشنایی توسط گروه‌های الکتریکی تعین می گردد. شما می‌توانید هر رنگی را برای آب جت به طور جداگانه یا ترکیبی انتخاب کنید. موارد بیشتری در تنظیم آبنما و هزینه کنترل DMX باعث افزایش قیمت آبنما خواهد شد.

تعداد چراغ‌ها را باید هدف قرار داد. تعداد چراغ ها باعث جلوه نور تزئینی بیشتری از دستگاه می شود. انتخاب نور آبنما یکی از فاکتورهای مهمی است که قیمت انواع آبنما را تعیین می‌کند.

 

آبنما موزیکال

لوازم جانبی چشمه

لوازم جانبی چشمه آبنما برای طراحی و کنترل آبنما باید به طور کامل استفاده شود. این لوازم از جمله آنمومتر و کنترل سطح باید مورد توجه قرار گیرد.

 

قیمت آبنما

قیمت آبنما

 

رقص 3 D آبنما و انیمیشن

این تکنولوژی پیشرفته این امکان را دارد که مشتریان رقص آبنما را قبل از خرید مشاهده کنند. مشتریان می توانند ببینند که آب چگونه با تنش‌های موسیقی و رنگ و ویدئو 3D  عمل می‌کند.

برای توسعه ویدئوی 3D  پروژه خود، موارد زیر می‎تواند به شما کمک کند

 

رقص نور آبنما

تصویری از محل

 تصویری از محل که در آن آبنما موزیکال اجرا خواهد شد به ما کمک ویژه ای در زیبایی کار می کند. می‌توانید فواره رقص را در D3 بدون پس‎زمینه تغییر دهید. حتی دید کلی از محل آبنما می‌تواند چهره بهتری از رقص آب را در ذهن ما  به تصویر بکشد.

آهنگ برای رقص موسیقی

آهنگ برای رقص موسیقی درانواع آبنمای موزیکال نظیر آبنمای کف خشک و آبنمای ریتمیک باید دو دقیقه زمان داشته باشد. در مواردی که سایبرنتیک موسیقی نداریم پس نیازی هم به موسیقی نداریم.

طراحی کنترل پنل BMX تکنولوژی

وقتی با طراحی یک کنترل پنل برای آبنما روبرو شویم باید با انتخاب تکنولوژی BMX یا  PLC کار را شروع شروع کنیم.

فواره موسیقی

 ما همیشه از پروتکل DMX با ادغام یک کامپیوتر (یا لپ تاپ) در کنترل پنل باید استفاده کنیم DMXSI2 .که اغلب به  Digital Multiplex متصل است یک پروتکل الکترونیکی است. آنها در موارد روشنایی و کنترل نورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و ارتباط بین منابع نور و تجهیزات کنترل نور را برقرار می کنند. در مورد آبنماهای موزیکال از پروتکل DMX و نرم افزار خاصی استفاده می‌کنیم تا به ما اجازه دهد با استفاده از ویژگی‌های آب و چراغ، موسیقی رقص را با هم ادغام کنیم. کنترل پنل را برای راه‎اندازی آبنمای موزیکال می سازیم.

آبنماهای غیر موزیکال

آبنماهای غیر موزیکال بسته به ویژگی هایش دارد که از پروتکل PLC یا DMX در این آبنما استفاده کنیم یا خیر. معمولا از پروتکل DMX را برای کنترل تعداد زیادی از عناصر به طور جداگانه استفاده می کنیم.  PLC in را در مواردی که گروه‌ بندی فیزیکی اکثر عناصر رایج می باشد، به کار می بریم. در هر صورت بخش تکنولوژی تصمیم‌گیری را بر اساس معیارهای فنی و اقتصادی انجام می‌دهد. تا آبنمای غیر موزیکال شما با بهترین قیمت آبنما و زیباترین نحو عمل کند. نرم افزار را برای پنل کنترل DMX از قبل تنظیم کنید. پس از طراحی و ساخت پنل کنترل مورد نیاز برای انواع مختلف آبنما مثل آبنما در فضای سبز، زمانی را برای توسعه ویژگی‌های آب در آبنما که از قبل برای ویدئو D3 تعریف شده اختصاص داده می شود.

 

آبنما

 

تنظیم صحنه منطقی در نرم افزار

تنظیم صحنه منطقی در نرم افزار باید با صرفه جویی در زمان و هم زمان با کیفیت تر ارائه شود. با توجه به اجرای صحیح تمامی موارد، پروژه فواره رقص به درستی تنظیم می‌شود.

نمایش آبی موسیقی

نمایش آبی موسیقی، پس از تنظیم منطقه به مرحله تنظیم و برنامه ریزی می رسد. چگونه جت‌های آبی را برای رقص انتخاب کنیم که بستگی به موسیقی انتخابی داشته باشد. برای انجام این کار نرم‎افزار موسیقی، چراغ‌ها و جت‌ها (پمپ‌ها، مبدل‌های فرکانس یا دریچه‌های الکترومغناطیسی) به طور متوالی عملیات را اجرا می‌کنند. این متوالی بودن عملیات اجرا باعث هماهنگی کامل و تمیزی کار می شود. این نقطه‌ای است که خلاقیت و تجربه برنامه‌نویس در آن تاثیر دارد.

نمایش غیر موسیقی

نمایش غیر موسیقی آبنماها بدون اجرای موسیقی انجام می‌شوند. موسیقی در مواقع خاص به ما کمک ویژه ای می کند. برای آبنماهای غیرموسیقی و آبنماهای موزیکال که بدون موسیقی عمل می‌کنند یک ویژگی آب را به نمایش می‌گذاریم که با موسیقی پشتیبانی نشود. جت و روشنایی هماهنگ باهم عمل می‌کنند. هنگامی که آبنما در حال کار است و مرتبا تکرار می‌شود. برای بیننده به اندازه کافی زمان می‌برد تا نتواند توالی آن را به خاطر بسپارد. شاید بیننده هرگز متوجه این توالی در کار نشود.

امروزه انواع آبنماها نظیر آبنمای کف خشک، ریتمیک و … برای زیباسازی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاثیر فوق‎العاده‎ای بر روی آرامش مخاطب می‌گذارد .

 
آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search