آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
باربیکیو ذغالی

باربیکیو خانگی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

باربیکیوی خانگی ،  این امکان را برای شما فراهم می کند تا در منزل خودتان بتوانید برخی از مواد پروتئینی مثل گوشت یا مرغ بر روی ان کباب کنید. در این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را بطور کامل با باربیکو و انواع ان و باربیکیوی خانگی آشنا کنیم.

باربیکو و انواع آن 

باربیکیو یک روش سالم در آشپزی می باشد که به کمک آن و میله های داغ شده مواد غذایی از جمله گوشت یا مرغ و ماهی را بر روی آن کباب می کنند. این وسیله مناسب فضا های باز می باشد. باربیکیو انواع مختلفی دارد که در ادامه مطلب برایتان بازگو خواهم کرد.   

باربیکوی خانگی 

باربیکوی خانگی نوعی دیگری از باربیکو می باشد . همه ما برای اینکه از فضاهای خشک کاری و زندگی های شهری فرار کنیم به دنبال راه و روش هایی هستیم که بیشتر وقتمان را با خانواده و عزیزانمان بگذرانیم و در کنار هم کبابی نوش جان کنیم همانطور که می دانید دیگر روش های قدیمی برای پخت کباب کاربرد ندارد و باربیکوی جای آن را گرفته است. اگر فضای حیاط یا بام شما بزرگ است که می شود در گوشه ی دنج و خلوت آن باربیکیو ساخت این مطلب را بخوانید تا شما را با ایده های ساخت باربیکوی خانگی آشنا کنیم. آشپزی یکی از تفریحات سالم و آرامش بخش می باشد، همانطور که می دانید ذائقه ی ما در غذا و چاشنی  در دنیا خاص و تک می باشد زیرا تنوع غذایی در کشور ما بالاست. کباب ها جزوء آن دسته غذاهایی هستند که در خاورمیانه الخصوص ایران طرفداران زیادی دارند. در دور همی ها، مسافرت ها کباب اولین غذای پیشنهادی همه پسند می باشد ، اکثرا کباب را بر روی منقل ها کباب می کردند اما امروزه باربیکیو خانگی جای این منقل های کباب پز را گرفته اند. امروزه شما این باربیکیو ها را در هرخانه ویلایی می بینید. باید بگوییم که این وسیله یا دستگاه انواع مختلف دارد.  مدل‌های گازی، برقی، ذغالی یا خانگی در بازار وجود دارد.

انواع باربیکیو

بطور کلی ما سه مدل باربیکیو داریم که برای راه اندازی و کار کردن به انرژی های مثل گاز و برق نیاز دارند البته امروزه مدل های سنگی و اجری هم نوع های جدید تر باربیکیو هستند.باید بگوییم که از این دو مدل باربیکیو در بالکن ها و منازل کاربرد بیشتری دارند. اما در کل انتخاب نوع باربیکوی به فضای مد نظر ،سلیقه ی شما بستگی دارد. اما باربیکیو ذغالی طعمی خاص به کباب یا مواد غذایی شما می بخشد. البته باید گفت اکثرن این باربیکیو ها مخصوص فضا های باز بیرون از منزل هستند. 

 

باربیکیو ذغالی 

همانطور که از نامش پیداست با ذغال کار میکند.این نوع بیشتر در فضاهای بازکاربرد دارد. همانند رستوران های سنتی و رستوران های بین راهی

باربیکیو گازی 

این مدل از باربیکو با گاز کار می کند. باربیکیوهای گازی مزایا و معایب دارند. ابتدا اینکه در مدت زمان کم غذای شما آماده می شودشما می توانید در هر زمانی که دلتان خواست از این مدل باربیکیو استفاده کنید یعنی با زدن فندک می توانید از انرژی گرمایی برای پخت یا کبابی کردن کمک بگیرید.باید گفت که مثل مدل های ذغالی کثیف نی شوند به نسبت باربیکوی ذغالی کمتر کثیف می شوند.. اما یک عیب بزرگ دارند اینکه درجه حرارت آنها محدود است. بطور کلی این نوع از باربیکیو، باربیکیو خانگی می باشد.

باربیکیو برقی

باربیکیو برقی با انرژی الکتریکی کار می کند و عملکرد آن شبیه به باربیکیو گازی می باشد با این تفاوت که با برق کار می کند . این نوع از باربیکیو امکان جا به جایی ندارند. می شود این را هم باربیکیوی خانگی نامید.

 

ساخت باربیکیو 

باربیکیو‌ دارای اشکال و اندازه‌های مختلفی می باشد. اما اگر می‌خواهید باربیکیو برای منزل خود داشته باشید، چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که خودتان آن را درست نمایید. در ابتدا باید مواد و مصالح آن را فراهم کنید. 

 

1..مشخص نمودن اندازه باربیکیو

تصمیم گیری درباره اندازه باربیکیوتان مهم ترین و اولین کار است که حتما باید آن را انجام دهید. اصلی ترین کار این است که کباب پز خودتان را مرتب و صاف روی زمین بگذارید و آن را علامت گذاری کنید تا اندازه باربیکیوی شما تا حدودی مشخص شوند البته شما می توانید با کمک آجر هایتان اندازه واقعی باربیکیوتان را مشخص و تعیین کنید . 

 

2. ایجاد سطحی صاف برای چیدن آجر‌ها در انواع باربیکیو

بهتر است که این کار راهم انجام دهید اول یک سکوی صاف درست نمایید اگر قصد دارید که باربیکیو را روی زمین چمنی درست کنید بهتر است که قسمت معینی از باغ را بکنید و بعد آن را با شن پرکنید و بعد برای صاف و هموار شدن آن از سیمان کمک بگیرید.همانطور که می دانید معمولا 24 ساعت طول می کشد تا سیمان خشک شود اجازه دهید تا سیمان بطور کامل خشک شود و بعد ادامه کارتان را انجام دهید. 

 

3.  آغاز کار

بعد اینکه سطح صاف آماده شد می توانید کارتان را انجام دهید باید ماسه نرم را با سیمان مخلوط کنید و بعد آجر ها را بر روی لایه ی ملاط بگذارید و باید این مرحله را مرتب و منظم انجام دهید تا آجرها مرتب بر روی هم قرار بگیرند برای این کار می توانید از تراز استفاده کنید شاید برای اجر چینی به اجر های نصفه نیاز داشته باشید می توانید تعدادی از این آجر ها را نصف کنید 

 

4.چیدن آجر‌ها روی هم

شما می توانید برای تعیین ارتفاع باربیکیوبه قد خودتان توجه کنید اگر تیکه گاه صفحه باربیکیو تا کمرتان باشد اندازه مناسب است زیرا که دیگر نیازی نیست که هنگام باد زدن زغال تا کمر خم شوید . نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که یک آجر را از پشت باربیکیو خالی بگذارید تا هوا در آن جریان داشته باشد. 

 

5مراحل پایانی کار

در مراحل پایانی شما می توانید برای زیباتر شدن باربیکیوتان از آجرهای سفالی استفاده کنید و یا می توانید با این آجر ها در سمت چپ باربیکیومیز کاری شیک برای خودتان درست کنید و این کار زیبایی خاصی را به باربیکیوی شما می دهد . فرصت دهید تا آجرها بطور کامل خشک شوند و بعد اقدام به تزیین یا رنگ آمیزی کنید بعد از خشک شدن رنگ ها می توانید جا ذغالی ،صفخه مشبک را سرجای خودشان قرار دهید. 

جدا از ساختن شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین باربیکیوها را تنها با سفارش و تماس با همکاران ما در آریانا فایر در منزل یا ویلای خود داشته باشید. 

 

آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search